مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی در ۱۷۸ مرکز عرضه در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 15 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اصغر بهمنی‌پور  با بیان اینکه توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی از  ۲۲ اسفند در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغازشده، گفت: از امروز هم توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی در شهر کرمانشاه آغاز خواهد شد.

بهمنی‌پور اضافه کرد: توزیع میوه با نرخ‌های مصوب دولتی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توزیع میوه با نرخ‌های مصوب دولتی در ۱۷۸ مرکز عرضه در سطح استان، اضافه کرد: توزیع میوه با نرخ

مصوب دولتی در شهر کرمانشاه در ۱۰۵ مرکز ثابت و سیار انجام خواهد گرفت که از این تعداد ۲۰ مرکز آن به صورت داربستی و کامیونی است.

وی گفت: در هریک از شهرستان‌های استان نیز بین سه تا چهار عامل فروش کار توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی را عهده دار شده اند.

بهمنی‌پور گفت: هر کیلوگرم پرتقال با قیمت ۱۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب نیز با قیمت ۲۰۰۰ هزار تومان به دست مردم استان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مراکزی که عرضه میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی را بر عهده دارند، اجازه عرضه سیب و پرتقال خارج از طرح تنظیم بازار را ندارند.

بهمنی‌پور با اشاره به تدارک میوه لازم برای تنظیم بازار شب عید مردم استان، گفت: ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است که این میزان کافی خواهد بودو هیچ کمبودی در زمینه توزیع میوه با نرخ مصوب دولتی نخواهیم داشت.

وی یادآوری کرد: نوروز گذشته ۳۰۰ تن سیب و هزار تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود که مازاد بر نیاز استان بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به توزیع ۷۳۲ تن برنج با نرخ مصوب دولتی در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۳۰۵ تن برنج

هندی "پی آر ۱۱"، ۵۴۰ تن برنج هندی"۱۱۲۱" و ۶۰۰ تن برنج هومالی تایلندی با قیمت‌های مصوب دولتی در حال توزیع در بازار است.

بهمنی‌پور افزود: هر کیلوگرم برنج هندی "پی آر ۱۱" درب انبار با قیمت ۲۳ هزار ریال عرضه و با قیمت هر کیلوگرم ۲۶ هزار ریال به دست مشتری می‌رسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ را درب انبار ۵۲ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این برنج با قیمت هر کیلوگرم ۵۶هزار ریال به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم برنج "هومالی تایلندی" نیز درب انبار ۳۶ هزار ریال بوده و با قیمت هر کیلوگرم ۳۹ هزار ریال به دست مشتری می‌رسد.

بهمنی‌پور در ادامه موجودی مرغ منجمد استان را در حال حاضر ۵۱۹ تن عنوان کرد و افزود: برای توزیع مرغ منجمد هم هیچ کمبودی در استان نخواهیم داشت و مرغ با قیمت هرکیلوگرم ۵۸ هزار ریال درب سردخانه و با قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار ریال در شهر کرمانشاه و ۶۳ هزار ریال در شهرستان‌ها (به دلیل بعد مسافت) به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی افزود: سهمیه مرغ منجمد استان ۶۳۰ تن بوده که تاکنون ۱۲۲ تن از آن به فروش رفته است.

وی ادامه داد: سهمیه گوشت قرمز منجمد استان نیز برای توزیع در بازار شب عید ۴۰ تن بوده که در مرحله نخست ۲۴ تن آن به فروش رفته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: همچنین گوشت گرم گوساله وارداتی بسته بندی وکیوم شده یک و دو کیلوگرمی نیز با قیمت هر کیلوگرم بین ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۱ هزار تومان بسته به دو یا سه تکه بودن آن در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

بهمنی‌پور اشاره‌ای هم به سهمیه تخم مرغ استان داشت و افزود: سهمیه تخم مرغ استان ۵۵ تن بوده که تاکنون ۸۳ تن و بیش از سهمیه استان تخم مرغ با نرخ مصوب دولتی در اختیارمردم قرار گرفته است.

بهمنی‌پور گفت: هر شانه تخم مرغ با قیمت یازده هزار و ۶۰۰ تومان درب سردخانه عرضه و با قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به دست مشتری می‌رسد.

بهمنی‌پور با اشاره به تدارک اقلام مورد نیاز شب عید مردم، گفت: هیچ کمبودی برای تامین اقلام مورد نیاز شب عید مردم استان نداریم.

این مسئول گفت: توزیع اقلام مورد نیاز شب عید کرمانشاهیان از ۲۰ بهمن ماه در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های کارمندی و کارگری، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم تنظیمبازار و... آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار